PIAGAM PELANGGAN

1. Memberi perkhidmatan secara profesionalisme, mesra dan progresif.


2. Menyemak, melulus dan membayar baucar bayaran am dalam tempoh 5 hari bekerja dari tarikh penerimaaan baucar.


3. Menyemak, melulus dan membayar saraan mengikut jadual.


4. Mengeluarkan resit serta merta bagi semua terimaan.


5. Memastikan akaun lejar perbendaharaan bulanan dimuatnaik ke dalam aplikasi e-lejar 4 hari bekerja dari tarikh penutupan Akaun Kerajaan Negeri Sabah.


6. Menyediakan dan megemukakan Penyata Kewangan Tahunan Negeri Sabah sebelum 31 Mac setiap tahun kepada Jabatan Audit Negara.


7. Memberi maklumbalas kepada semua surat menyurat dalam tempoh 7 hari bekerja.


8. Memberi maklumbalas kepada semua aduan pelanggan dalam tempoh 7 hari bekerja.
JABATAN BENDAHARI NEGERI

HUBUNGI KAMI

Ruangan Maklum Balas

JABATAN BENDAHARI NEGERI SABAH


Pusat Pentadbiran Negeri Sabah, Blok A, Tingkat 8 – 11, Jalan Teluk Likas, Tanjung Lipat, 88400 Kota Kinabalu, Sabah





Laman Web: https://jbns.sabah.gov.my

bn.jbn@sabah.gov.my

088-211392

088-368397

Mesej anda telah di hantar. Terima kasih!